УКРАЇНСЬКИЙ ПРОРИВ
Для багатьох українських підприємців діджиталізація банківських послуг — це звична річ. Тому здається, що у всього світу першими асоціаціями, що спливають в уяві при слові «гроші», давно перестали бути паперові банкноти чи пластикові картки. Але це не так. Навіть для мешканців передових технологічних країн безготівковий розрахунок у таксі або ресторані ще не став звичкою, що міцно увійшла у побут.
У першому півріччі 2019 року безконтактні платежі склали 7,2% від усіх безготівкових розрахунків з використанням платіжних терміналів, повідомляє НБУ. Існує статистика про те, що великі українські міста зараз є одними з найбільш проривних у світі за кількістю та якістю діджитальних послуг. На думку Дмитра Борисова, Україна в цій сфері передує навіть США: там у 50% закладів, навіть таких, як Starbucks, немає можливості розрахуватися Google Pay чи Apple Pay. Тож, Дмитро вважає, що українські заклади наразі попереду всіх — настільки високо розвинена в нашій країні діджиталізація банківських послуг.
«НЕВАГОМІ» ГРОШІ
Використання цифрових гаманців Google Pay, ApplePay, VisaCheckOut, MasterPass, безконтактні платежі за допомогою смартфонів, розвиток платежів за допомогою QR-кодів і чат-ботів та інші пристрої ХХІ століття починають робити наші гаманці зайвими. Клієнти більше не хочуть витрачати час на лічення папірців. «Сім’я ресторанів Дмитра Борисова» — клієнт-орієнтований бізнес. За словами Дмитра, у мережі вже понад 90% гостей використовують саме безготівкову оплату.
«Ми діджиталізували програму лояльності: тепер накопичувати та витрачати гастрокоїни можна через прозорий та зручний у навігації мобільний додаток, — ділиться Дмитро. — У сервісі доставки ми підшили всі можливості онлайн-розрахунку. Тож, клієнту тепер не потрібно шукати готівку, а кур’єру — тримати при собі гроші усіх номіналів, аби видати решту».
Продовжуючи ділитися подробицями діджитального оформлення свого бізнесу, Дмитро зазначив, що чайові у «Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова» також діджиталізовані. Це не порушує системи роботи закладу та не впливає на швидкість роботи сервісу. Навіть більше: розмір чайових дивним чином збільшується, коли клієнт залишає їх безготівково.
Це можна пояснити тим, що сам акт дарування чайових став більш абстрактним. Набрати кілька чисел на терміналі — це як перелічити у голові номери, що не мають стосунку до гаманця, що лежить у кишені. Клієнт наче не відчуває, що це також реальні гроші. На відміну від того випадку, коли він відраховує готівку.
Але головний аргумент діджиталізації оплати послуг у ресторанному бізнесі — це задоволеність відвідувачів. «Скільки клієнтського часу найчастіше витрачається на звичайний розрахунок? — вдається у питання Дмитро. — Якщо це готівка — потрібно довго чекати на решту, ще трохи часу займає відрахування чайових. У випадку з банківськими картками, зазвичай термінали доволі довго обробляють запити та зчитують «свайпання» картками. А скільки займає діджитал оплата? 2, 3 чи «аж» 5 секунд?».
Чим менше часу витрачається на фінансові операції, тим більше клієнти можуть присвятити час тому, за чим вони насправді йдуть у ресторан: спілкуванню та приємному відпочинку. Тож, використовуючи у своїх закладах систему діджитал оплати, ви даруєте час та піклуєтесь про своїх клієнтів. А щасливий клієнт, як відомо, витрачає більше грошей та повертається у заклад ще раз.
DIGITAL ПОТРЕБИ ПІДПРИЄМЦІВ
Тоді банки створюють конкретні продукти, які дійсно допомагають вирішувати питання для малого та середнього бізнесу, позбавляють від незручностей з ведення юридичного, фінансового та бухгалтерського обліків — діджиталізують усі ці процеси. Транзакції стають швидшими та більш пов’язаними між собою.
«Малий та середній бізнес хоче, щоб за нього вели бухгалтерію та сплачували податки? Будь ласка! — сміється Дмитро. — Потребує «кишенькового» банку для повсякденної рутини? Ось, можете бачити свої грошові потоки та кредитні ліміти в онлайн-режимі 24/7, без відвідування відділення».
Українські банки стають маркетинг-орієнтованими, думають про створення ціннісного контенту та соціально-орієнтованих продуктів. Таких, як «Будуй своє», наприклад. Це дуже важливо для того, аби підприємці малого та середнього бізнесу мали можливість не тільки використовувати ці діджитал продукти, але й змогу навчитись практичному використанню інструментів на прикладі тих, хто в цьому вже досяг значного успіху.
Комментариев нет:
Отправить комментарий